si
[O1] Po paru km auto się dławi i gaśnie przy niskich obrotac
Zwiń
X
-
[O1] Po paru km auto się dławi i gaśnie przy niskich obrotac
Witam. Z góry przepraszam jak temat już się powtórzył ale wyszukiwarka niezbyt chyba mnie lubi. Nie znajduje podobnych tematów. Sprawa dotyczy niuni O1 1.9 TDI AGR 01r.
Sprawa wygląda następująco. Auto zapala normalnie, po przejechaniu paru km zaczyna się dławić. Traci krótkimi chwilami moc tak jakby nie dopływało paliwo.
Silnik ciągnie i puszcza, ciągnie i puszcza i tak w kółko. Wygląda to tak jakby na zimno działał ok a po rozgrzaniu silnika nagle przestawał poprawnie pracować.
Kawałek można jeszcze przejechać. Gdy obroty spadną do niskiego pułapu 1000-1200 obrotów auto gaśnie. Nie idzie ponownie go odpalić.
Chwilowo pomagają 2 rzeczy:
- pozostawienie auta na dłuższy czas (parę h albo na dzień) i auto zapali.
- linka i po 50-100 na zapych auto zapala i chodzi super do ponownej usterki (parę h)
Auto zostawiłem na noc. Rano przyjechał kolega Mac240174 i sprawdził vagiem.
Wyszły następujące błędy:
01039 - czujnik ECT G2
01314 - sterownik silnika
17571 - czujnik temp. paliwa G81
17656 - niski poziom paliwa
17664 - czujnik temperatury płynu chłodzącego G62
17957 - zawór regulacji turbo (TC) N75
19561 - zawór przełączania kolektora ssącego N239
Błędy zostały wykasowane. Auto zapaliło na zapych od razu (nie chciał z klucza). Kawałek przejechałem i na chodzie nie wykazało żadnych błędów.
Podejrzewam, że do kolejnej usterki. Kolega wspominał też coś o czujniku wału korbowego, że może być przyczyną tej usterki ale vag
nie wykazał tego błędu. W spoczynku wskazówka obrotomierza mocno się wahała. Po wykasowaniu błędów było ok.
Główne pytanie co jest powodem, że na zimno jest ok a po chwili po rozgrzaniu ma problemy z płynną jazdą?? Szczelam, że zawór N75 i zawór N239.
Ale to tylko moje domysły.
1 msc mechanik zrobił przepaloną cewkę od zapłonu czy jakoś tak. Według niego to było przyczyną ale problem powrócił po 1 msc.
-
Komentarz